Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

Przedmiot działalności i kompetencje

Szkoła Podstawowa w Królewcu jest szkołą publiczną.

Przedmiotem działalności szkoły jest nauczanie i wychowanie uczniów zgodnie z zadaniami określonymi w ustawie o systemie oświaty.

 

Szkoła realizuje cele i zadania określone w ustawie prawo oświatowe oraz przepisach wykonawczych, a w szczególności dąży do wszechstronnego rozwoju ucznia poprzez harmonijne nauczanie, rozwój fizyczny i wychowanie oraz poznawanie wymaganych pojęć i zdobywanie rzetelnej wiedzy.

 

W realizacji swych celów i zadań szkoła przestrzega zasad zapisanych w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, Deklaracji Praw Człowieka oraz Międzynarodowej Konwencji o Prawach Dziecka.

 

Szkoła:
a)  zapewnia bezpłatne nauczanie w zakresie ramowych planów nauczania,
b)  przeprowadza rekrutację uczniów w oparciu o zasadę powszechnej dostępności,
c)  zatrudnia nauczycieli posiadających kwalifikacje określone w odrębnych przepisach.
d)  umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa ukończenia szkoły,
e)  umożliwia absolwentom dokonanie świadomego wyboru dalszego kierunku kształcenia,
f)   kształtuje środowisko wychowawcze sprzyjające realizowaniu celów i zasad określonych w ustawie, stosownie do warunków szkoły i wieku uczniów,
g)  sprawuje opiekę nad uczniami odpowiednio do ich potrzeb oraz możliwości szkoły.
h)  udziela uczniom pomocy psychologicznej i pedagogicznej poprzez stały kontakt z pedagogiem szkolnym, psychologiem szkolnym  i poradnią psychologiczno-pedagogiczną,
i)  umożliwia rozwijanie zainteresowań własnych uczniów poprzez indywidualizację procesu nauczania i zajęcia pozalekcyjne,
j)  umożliwia uczniom podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej.


 

Szczegółowe cele i zadania określa Statut Szkoły Podstawowej w Królewcu.

 

Obowiązek szkolny:

Dyrektor szkoły kontroluje spełnienie obowiązku szkolnego przez dzieci zamieszkałe w obwodzie szkoły i prowadzi ewidencję spełniania obowiązku szkolnego.

Niespełnienie obowiązku szkolnego podlega egzekucji w trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.

 

Najważniejsze kategorie spraw rozstrzyganych w drodze decyzji administracyjnych:

  • odroczenie obowiązku szkolnego,
  • wcześniejsze rozpoczęcie nauki przez dziecko pięcioletnie,
  • indywidualny program lub tok nauki,
  • spełnienie obowiązku szkolnego poza szkołą.

 

Autor: Anna Cholewińska

Banery/Logo